Novedades

Les xarxes socials i l'empresa

<< volver a novedades

En els últims mesos les empreses s'han llançat a crear perfils i pàgines a les xarxes socials, més especialment en una dels pàgines més conegudes avui en dia com l'és Facebook, motivats únicament per la “novetat” i les “oportunitats” que suposa ha de tenir la major xarxa social del planeta amb més de 3 mil·lions d'usuaris. Així, pàgines com FACEBOOK, TWITTER, LinkedIn, Viadeo o Xing ofereixen a les empreses funcions com les següents:

  • Pàgines: es van crear per oferir un servei específic a empreses, professionals, productes o serveis, incorporant molts avantatges com a estadístiques sobre els seguidors, possibilitat de participació d'aquests,, accés complet a la pàgina a usuaris sense compte, possibilitat d'intercanvi de recomanacions, nombre il·limitat de seguidors, etc.
  • Objectius generals: crear una imatge internacional, fideltzar als clients actuals i futurs, aconseguir opinions i comentaris sobre experiències (feedback), captar nous clients i incrementar les vendes..
  • Personalització: incorporar elements que fasen més atractiva la nostra pàgina d'empresa com inserir el logotip de l'empresa o una imatge pròpia que ens identifiqui ; definir breument la nostra activitat, productes o serveis; detallar clarament totes les dades de l'empresa en la plantilla d'informació; definir i crear la nostra pròpia landing page per als usuaris que encara no ens segueixen o accedeixin des de fòra de la xarxa; triar detingudament les aplicacions que anem a utilitzar i anul·lar les que no tinguin interès o contingut; i adquirir el nostre domini propi.
  • Promoció.
  • Retroalimentació: pots realitzar preguntes sobre els teus productes o serveis per saber que opinen els usuaris o realitzar canvis i estratègies de mercat.
  • Esdeveniments
  • Grups: qualsevol persona pot crear un grup amb una temàtica determinada per iniciar discussions, compartir notícies i publicar ofertes de treball.
  • Recerques.
  • Actualitzacions de xarxa.
  • Barra d'eines per al navegador.
  • Enviament de mails als teus contactes.
  • Publicar ofertes de treball.
  • Són un punt de trobada entre professionals de qualitat.
  • La importància d'una bona reputació professional en Internet.
  • Els propis professionals com a eina de recerca de treball.
  • Són un pont a l'estranger.