Les xarxes socials i l'empresa
<< volver a novedadesEn els últims mesos les empreses s'han llançat a crear perfils i pàgines a les xarxes socials, més especialment en una dels pàgines més conegudes avui en dia com l'és Facebook, motivats únicament per la “novetat” i les “oportunitats” que suposa ha de tenir la major xarxa social del planeta amb més de 3 mil·lions d'usuaris. Així, pàgines com FACEBOOK, TWITTER, LinkedIn, Viadeo o Xing ofereixen a les empreses funcions com les següents:
- Pàgines: es van crear per oferir un servei específic a empreses, professionals, productes o serveis, incorporant molts avantatges com a estadístiques sobre els seguidors, possibilitat de participació d'aquests,, accés complet a la pàgina a usuaris sense compte, possibilitat d'intercanvi de recomanacions, nombre il·limitat de seguidors, etc.
- Objectius generals: crear una imatge internacional, fideltzar als clients actuals i futurs, aconseguir opinions i comentaris sobre experiències (feedback), captar nous clients i incrementar les vendes..
- Personalització: incorporar elements que fasen més atractiva la nostra pàgina d'empresa com inserir el logotip de l'empresa o una imatge pròpia que ens identifiqui ; definir breument la nostra activitat, productes o serveis; detallar clarament totes les dades de l'empresa en la plantilla d'informació; definir i crear la nostra pròpia landing page per als usuaris que encara no ens segueixen o accedeixin des de fòra de la xarxa; triar detingudament les aplicacions que anem a utilitzar i anul·lar les que no tinguin interès o contingut; i adquirir el nostre domini propi.
- Promoció.
- Retroalimentació: pots realitzar preguntes sobre els teus productes o serveis per saber que opinen els usuaris o realitzar canvis i estratègies de mercat.
- Esdeveniments
- Grups: qualsevol persona pot crear un grup amb una temàtica determinada per iniciar discussions, compartir notícies i publicar ofertes de treball.
- Recerques.
- Actualitzacions de xarxa.
- Barra d'eines per al navegador.
- Enviament de mails als teus contactes.
- Publicar ofertes de treball.
- Són un punt de trobada entre professionals de qualitat.
- La importància d'una bona reputació professional en Internet.
- Els propis professionals com a eina de recerca de treball.
- Són un pont a l'estranger.